:: Mr & Mrs Ee ::

Wednesday, July 7, 2010

Benjo Ayam Satu!!!

Alkisahhhnyer kan... Pakcik aku baru sebulan buka stall burger depan simpang umah nenek aku kat Keramat tu (Just next pasar baru tuh, opposite Damai Station). Pembantu stall dia org indonesia yg dok menyewa belakang umah nenek aku nun la kan. alhamdulillah, setakat ni pulangan amat memberangsangkan. so kami sanak saudara ni setiap minggu akan dtg umah nenek dan beli burger pakcik aku la. ye la support la business dia kan? ada diskaun lagi...

:: Kazen aku tgh kusyuk tolong apaknyer ::
::yg bertenggek tu si opet, penyibuk gerai ::
eh tu bukan yg aku nk citer, Di sebabkan kawasan keramat ni ramai pendatang asing tinggal menyewa kan (x tau la haram ke halal ke derang ni), so aku leh simpulkan yg gerai burger pakcik aku ni dikunjungi oleh "pelancong2 dr Indonesia" la... power kan? keh keh keh.. nak2 pulak, pembantu dia pon org Indonesia gak kan.. so lagi senang la pelancong2 ni nk berurusan dgn pembantu pakcik aku. Tp ada jugak penduduk tempatan yg singgah beli, terutamanya yg baru balik dr keje, maklom la dekat nga LRT stattion kan.

One day ada seorang minah ni 1st time dtg.. ngomong2 , baca2 menu situ.. so dia pon nk order la burgerkan (dialog telah di alih bahasa ke Bahasa Melayu)

Minah: Bang, saya mau BENJO AYAM
P'bantu: BENJO AYAM? benjo ayam x ada. BENJO sahaja ada jual
Minah: Ini.. dalam menu ada
P'bantu: Kalo benjo - roti + telur shj. telur tu telur ayam
Minah: ye ke? tp sy mau BENJO AYAM
P'bantu: (tergelak2).. camni. saya buatkan BURGER AYAM SPECIAL. ada roti + telur + burger ayam.. tp burger di balut dgn telur
Minah: (Blur) .. buat ape je la bang...

Wakakak... ye la derang ni mengikut citer makcik aku x penah merasa nk mkn fast food ni. burger pon x reti nk order or mkn. So bagus gak pembantu gerai tu org indonesia, at least warga2 negara tersebut boleh ngomong2 dan pembantu leh terangkan ape benda tu. TAPI.. kowang jgn pandang derang ni jakun. sungguhpon x reti, NOW dah terror. camne derang order? Tgk menu then ADD-ON. mcm2 kooooo... bukan burger special je. dah jadik cam MC'D dah tau.. derang suh tambah itu, tambah ini.. so burger derang jadik rege mahal ok. contoh derang order and Add-On maka terhasil la DOUBLE CHEESE BURGER, BIGMAG, SUPER SPECIAL, DOUBLE SPECIAL, SUPER DUPER SPECIAL. kalo order x main la sebijik... 2 bijik terus kooo.. SIAPA LAGI KAYA skrg? rakyat kita or derang?? Ape pon,, syukur la.. perniagaan kecil- kecilan pakcik aku yg di jalankan secara sampingan membuahkan
hasil. alhamdulillahhhh...

No comments: