:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, March 24, 2011

SPM 2010

Tahniah pada semua pelajar2 yg menduduki peperiksaan SPM tahun lepas. Dalam family aku ada 4 org yg ambil SPM. 2 org kazen, sorang anak sedara belah aku and anak buah my hubby. Sekarang ni SPM guna A, B , C . .. zaman2 aku dulu guna pangkat. Nasib guna pangkat and brp agregat. Kalo dok sebut system ABC ni mak malu nok! Hahahhaah… ye la zaman belajar dulu mmg main sesado.., aku bukan la dr kalangan yg bijak pandai and… mase sekolah2 dulu tak de plak impian nak masuk U. dalam kepala otak aku pas SPM nak keje jadik Receptionist! Boley??

Betul beb… sbbkan rase diri ni tak la berapa nak pandai sgt, so tu la cita2 aku okeh! Bila fikir balik mmg kelakar. Ntah pape je. Sepanjang nak SPM tu aku x de la belajar betul2 pon. Cuma sebulan sebelum SPM tu mmg belajar tekun sket laaa.. giler ko x belajar kene pelangkung kang! Time kat sekolah mmg x belajar, Cuma g tuition je belajar sungguh2 sket. Maklom la tuisyen plak ngan bakal mak mertua time tu. Owner tuition tu plak bakal mertua punya.. mau ko tak bersemangat nak g tuition! Kahhhhhhhhhh

Alhamdulillah.. result x la teruk sgt. Dapar gak la 2As.. yg paling tak percaya tu BM aku Dapat A1! Mase tu ada 6 org student je yg BM dpt A1… semua stock best student.. sekali Pen. Kanan tgk list tersenyummmm tgk result aku. Sbb selama form 4-5 dia ajar aku, aku x penah buat karangan n tatabahasa mase kelas dia. Kerja sekolah tak pernah buat! BUKU PON X PERNAH WUJUD!! (matik kalo bakal anak aku baca n3 neh nanti!) Tu yg semua kawan2 aku terkejut tuh! Hahahaha… sbb ape aku score? Sbb cikgut tuisyen tu penah kasik soklan yg sama. Dan mase tuisyen tu dia bg contoh jawapan. Senyum lebar aku jawab soklan BM mase tu.

Tp aku bkn la pangkat 1 pon, aku dpt pangkat 2 ,25 agg je. Alhamdulillah la tu je yg aku mampu. Terperanjat jugak sbb sepanjang form 4-5 result aku adalah SAP!,. trial plak pangkat 3! Apepon rezeki dah tertuliskan? Isi UPU kemain amik course tinggi2. sekali x berjaya.. tp aku apply 2nd intake kat UITM. Alhamdulillah.. tercapai gak laaa.. dpt la UITM Di Hatiku , Shah Alam. Tapi reseki aku takat Diploma je la… masa semester akhir Diploma arwah abah aku sakit. So target pas grad terus kerja. Alhamdulillah, abis je paper then after 2 weeks aku dah start keje dengan UT Company… smpi la skrg masih lagi dalam unit trust industry, Cuma company je lain2. dah sebati kot.

Eh pjg plak melalut.. ok la nak ucap tahniah pada my kazen Ain (2As), Azie (3As) and anak buah Ee yg dpt 9As tu! Pitam aku baca result dia.. kahhh cerdik betul! Takpe takpe nanti bakal anak2 aku suh g tuisyen ngan kakak sedara dia je.. degil2 aku libasssssss! Zasssssssss! Anak buah siap request hadiah GADJET tuuu… *pitam lagi laaa aku* jab jab check budget ngan Pak usu yer!

No comments: