:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, November 22, 2008

Aktiviti di hari Sabtu

Pagi ni saya SGT RAJIN ok! pagi2 saya dah bangun. Kemas rumah, basuh pinggan mangkuk, sidai kain, basuh semua cadar + sarung bantal, goreng karipap, buat breakfast.... Sila Kagum!! urat rajin tetiba timbul!!!! Makcik saya dtg siap terperanjat perli2 saya.. hampes la korang... So lepas siap menjalankan urusan "Rumah Tangga", saya pun keluar ngan my muchukkk.

Memula pergi sini.. Kolam Ikan Sentul

Dok lepak sini giler lama. Tengok Tok Penghulu naikkan ikan Siakap 8 ekor. Besar bapak... cam Tok Penghuklu gaks,.,.,.,. hiksss.. Sambil tunggu si Bedul. Dah 2 jam, angin satu badan dah dtg, saya amik kunci, beli aiskrim, dok dlm kete...
Saya yg hangat hati tgk perangai manusia sengal!
pesal buat Aircond senget neh?? Beli kete lain plissss...
Dah la panas.. Lama saya dok dlm kete, x sabar sy call my muchukk.. abis saya ngamuk2 bebel2 pasal org yg tak tau nak pikir pasal org lain tu. Bangang!!!!! Lepas kene bebel semua terus angkat bontot beredar ke restoran kat Damansara untuk masak ikan siakap tu. Dlm kete saya bebel2 pasal sorang geng diorang ni sengal. bengap tahap gaban... mana tak nyer.. we all tunggu almost 2 hours kat Kolam pancing tu, sbb nak g mkn sama. Dia dr Cyberjaya... ckp sejam nak sampai... masuk 2 jam Mak bebel panjang la noks. (sian org2 tua kene bebel ngan saya). For me la.. if you really can't make it, bg je la tau x dpt nak join, so x buang masa org lain kan. BE PUNCTUAL! otak kat kepala lutut ke apa. saya marah sgt, sbb dah beberapa kali org lain dok tunggu dia selesaikan masalah dia yg budak darjah 1 pon tau selesaikan.
Ok smbung balik pasal ikan siakap, di sebabkan ikan siakap tu terlalu byk.. so, Tok PEnghulu nk anta p masak kat Thai Based, Sri Damansara... sekali... hampes, sbb tukang masak ada sampai pukul 2 je. dah start balik kul 6 ptg. tu la.. kalau x tunggu si sengal tu, mesti dpt mkn siakap puas2! Sabar..Sabar... So mkn je biase2 sajork. Alhamdulillah kenyang...

Sblm ke Thai Based, simpat singgah kat kedai pancing

Thai Based, Sri Damansara.
Picas mknn x sempat la nak snap. lapar dah, sampai sana dah kul 4ptg.
Di sebabkan siakap2 tu x berjaya di masak... maka ikan2 tu dibahagikan sesama ahli. saya dapat 2 ekor. so, terus balik rumah anta ikan dulu... hanyir.. pening saya tau!

Ikan Siakap -
Ok... skrg ke MBO, Ampang. nak tgk muvee plaks

- OTW @ MRR2 -

- Fish SPA -


- Tapau waffles + jagung = dinner -

- Jommmmm layannnn-


- Selamat Pagi Cinta -
Muvee ni ok jugak.. saya mmg layan je... sbb freee..

No comments: