:: Mr & Mrs Ee ::

Friday, November 14, 2008

Appraisal 2008??

Aduss... boring nak isi. x tau nak isi. soalan simple je. tp nak menjawab cam soklan exam pulak. Serius x tau nak jawab ape! Di saat ini... saya rindukan seseorang. kalau nak tau, kat company ni la saya merasa apa itu "BONUS". Opis lama saya tu cam kedekut kedekak sket. 1st year saya keje, No Bonus No Increament. Saya x kisah sbb baru keje time tu. Tp Bos saya time tu EN MUNAWIR sgt baik hati. dia bg saya bonus sedekah dari pocket dia sendiri.. warghhhh... saya nengis sebab terharu sgt2. Then end year his leaving & bukak syarikat...

2nd year... x de bonus, tp increament cuma RM50. ok la kan sr x de... tahun berikutnyer, dpt bonus 1/2 bulan + increament RM40. Whattt??? Ok la kan? Ok ko kata? lepas tu saya pon resigned... sbb dah dpt kerje tempat lain... (ni nanti saya cerita).
Ok, ckp pasal Appraisal..Org yg saya rindukan tu ialah.... Ex-CEO saya kat company skrg. Dia ni baik sgt2! x de beza pangkat ke ape kejadah. Saya panggil dia KAK SHEILA je ok. Dengan dia saya rase happy je.. Oh ya, kat company ni la saya dpt la merasa BONUS 2 BULAN yg di bayar 2 kali setahun. MAsa time dia ni la saya merasa increment. Byk woo... almost suku gaji saya naik walaupon saya baru je keje kat company ni 7 bulan. Dia berhenti sbb dpt jadi CEO kat tempat lain... Oh Tuhan... kenapa kau ambil org yg baik2 hati pergi meninggal kan daku?? Org2 yg baik hati mcm ni la yg saya bangga sbb dia mmg tolong org melayu. Tp kat opis lama saya ada gak Bos2 melayu yg HAPRAK!!!
- Saya & Kak Sheila (my EX-CEO) -
Kak Sheila sgt Sporting!!!
Tahun ni saya malas je nak isi. sbb x de motivasi nak kerja. camne tu?
Serius, saya rindukan Bos2 melayu yg baik hati, Sbb diorang baik la, diorang dapat opportunity yg terbaik kan??

No comments: