:: Mr & Mrs Ee ::

Sunday, August 12, 2012

Seminggu sebelum raya

Salam semua.

Alhamdulillah lebih kurang seminggu lagi kita nak berhari raya. Dah hari ke 23 kita berpuasa, unfortunately.. Hari ni hari pertama aku tewas di sebabkan gastrik. Oh yeah smlm 1st time g PARAM ram ram tara kutchaaa! Hambik, terus sakit perut. Aku syak sbb smlm minum air asam boi, makan cucuk2 paru, hati, limpa dgn kuah kacang tu kot. Perut aku alah asid gamaknye. Sedih tak dpt teruskan puasa. :(

Hari ni aku buat biskut Choc. Chips. Ko tgk gigih print skrin resepi. 1st time pakai resepi Kak Fiza Nordin. Jenuh gak nk adjust sbb resepi ni pakai self raising flour. 1st time bakar, hambikkk biler besau cam biskut kat Subway tu. 2-3 adjust gak la.. At last aku rase "OK" je laaahhh.

Yg besar2 tu mmg rase biskut kt Subway sbb chewy2 gitew. Tu aku dah suh adik aku anta umah makcik aku sbb kazen aku sorang kecik tu kompem tak puasa. Yg aku terpaksa berbuka sejurus adunan pertama tu di keluarkan. Bismillah makan biskut je lah. Kalau aku teruskan puasa, mmg esok jwbnye MC la kang.

Jumaat tu aku dah buat semperit. Ok la dah 2 jenis ni siap. Cuma aku beli almond london 50pcs ngan rempenyek 8 botol utk rumah and letak kt rumah arwah nenek. Yg lain buat sendiri la. Dlm this week try nk buat tart nenas ngan Chewy Cornflakes. Huhuhu.. Feeling cam mak2 sgt dah kannnn?

Baju raya korang dh siap? Mak aku thn ni 1st time join tadarus. So baru abis khatam semalam. Ni dia try jahit baju aku this week. Kalau takde, pakai baju raya tahun lepas je laaa.

Jumaat ni dah start cuti. Korang cuti lama? This year thn ke 2 aku cuti seminggu raya. Kalau tak dulu2 raya ke 4 dah keje. Korang mcm mana?

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

Unknown said...

try gaviscon alyn..de boleh ilang kan pedih2 tu each time pas mkn pedas atau oily.Kalo teruk sgt gastrik ,buatla skop supaya sng doc bg ubat yg sesuai- tuk long term heal.akk alhamdulillah so far dah tade kene gastrik. Tapi makan kene jaga tak bole pedas2 dan masam sgt- tak elok utk perut sebab acid tu tak boleh nak balance dan cernakan makanan dgn baik tats why kite selalu kene gastrik