:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, May 1, 2014

Omelan Di Hari Buruh


1 MAY
SELAMAT HARI PEKERJA!

Wah gaya nak boss je. Macam la boss!
Hehehhe... korang g mana cuti2 ni? Aku bosan sebab dari semalam laki aku g memancing sampai la hari ni. eiiii bosannnn!! Naik confuse aku, hari ni hari pekerja ke or hati pemancing?? Balik ni kalau ngadu sakit kaki la.. terpeleot la.. pening la.. siap! Aku sebat dengan batang penggaruk badan tu.



MEJA BETA
Rindu kat meja paling berselerakkkk kt dept aku neh. Maklumlaa meja staff paling dedikasi.. pulak tu cemerlang lagi! Mana nak dapat staff cam aku? Dah la peramahhh... eh? tak silap aku ni rope meja aku dah siap kemas sebab aku nak coti half month g Korea. nampak la kemas bersih teratur.

Now almost 7 months aku tak kerja. kejab je rasanue. ewahhh! Baru ni ada la g opis jab. Saje kasik kezutan kat semua. hahahha.. ya rabbi.. boleh plak PC aku x leh bukak! What da fishhhh! Aku kutip docs penting je. Nak bayar duit PTPTN tak leh sbb password ada lam diary kt opis. So kutip segala payslip, medical form, claim form semua.. tapi nak komplen MEJA AKU BERHABUK! Sentap aku ngan kak cleaner ni. Rajin kat tempat yang org nampak je yeh?  Biasa tuuuuu!!


Eh panjang melalut! Andai kata anda seorang CEO or orang atasan.. pandang lahh orang2 bawahan ni. Tanpa orang bawahan ni kerja2 orang di atas tak akan smooth. Takkan la bos nak p buat despatch kan? takkan nak jawab call? takkan nak jadi kerani or penyambut tetamu? So setiap level pekerjaan ada tugas yang harus di jalankan dengan penuh rase tanggungjawab dari sekecil2 tugas hingga ke level yang tertinggi.

So bekerja la kita dengan keikhlasan dan penuh rasa tanggungjawab. Jangan nak gaji banyak.. tapi masuk keje lambat.. alasan LRT penuh la.. tayar pancit la.. anta anak g klinik la... walaupon itu kategori emergency sekali pun.. takkan la seminggu 2-3 kali asekkkk la ko jeeee yang ada hal kecemasan! *eh emo plak hakuuu



Ok.. tu je nak bebel. Elok2 nak wish Labour Day je.. terperamah nak citer panjang panjang. Ini semua ciri ciri kebosanan melampau. Suara dari sudut hari yang kecil ini. Eh eh? Terimalah sekeping selfie tuan blog berkonsepkan kerusi opis!

-Bubye-

No comments: