:: Mr & Mrs Ee ::

Tuesday, November 10, 2009

1st try

Tu dia... mood membaking dah mai... hahahahah.. eley tu pon nak tunjuk kat blog. ada aku kesah? maklum la.. aku kan jarang masuk dapor, so bila aku buat something teruja okehhh!! kali ni aku buat Strudel Apple.. teringin dr bulan puasa tu, tp malas.. so, sabtu yg amat bosan, dlm ujan2 lebat tu aku smgt okeh nk try buat menda ni,.. alhamdulillah jadik. walaupon rupenyer sgt ler buruk, tp yg penting inti nyer sgt mantop!


Strudel Apple (10pcs)

Bahan A:
1 peket ready made pastry filo (10pcs) - brand KAWAN

Bahan B:
2 biji apple hijau (buang kuli & potong dadu)
1 sudu teh cinnamon powder
3 sudu besar gula
(option - ni aku tambah sendiri)
1 sudu kismis
1 sudu buah campuan
1 sudu badam cincang
1 sudu coklat chips **

Cara-caranyer:
1. Semua bahan B di gaul rata dan di masak atas api perlahan 3-5 minit (kecuali coklat chips)
2. Dah siap masak, masukkan choc chips ke dalam aduna. kacau rata
3. Letak 1 sudu adunan atas filo pastry dan gulung kemas2
4. Kelimkan hujung pastry (seperti gmbr di bawah)
5. Bakar selama 20-25minit dgn suhu 200C


(sediakan untuk di bakar/di frozenkan)

Lebihan pastry tu, aku twistkan & bubuh gula & butter atas pastry tu. then bakar. Sedap dicicah dgn mushroom/chicken soup. Selamat mencubaaaaa

No comments: