:: Mr & Mrs Ee ::

Monday, August 15, 2011

Ceciter Raya

AsSalam 15 Ramadhan u olss!

Alhamdulillah dah setengah bulan kita berpuasa. Kejab je kan? Persiapan raya mcm mana? Persiapan aku laki bini biasa je la. Tak de bizi cam korang. Maklom la masih 'honeymooners' lagi and still duk ngan family lagi kan. So sederhana je la.. Bg yg dpt durian runtuh sure meriah careyyy u olss bersoping. Yg tak de tu jgn la sedih2 ye, apa yg ada pon dah bersyukur.

Untuk rumah aku just order kueh Tart dr Sg. Buloh and kerepek ubi dr Kuala Pilah! Giler jauh aku mengorder! Aku ni susah sket nk tukar brand. Once dh sedap kt tekak mmg tak tukar! Selain tu aku just bg mak duit tuk tukar langsir and maybe buat kuih samperit je kot. Skrg ni org dtg umah pon bkn nye pandang kuih2 raya ni kan? Semua tunggu open hse! Senang sekali ambush sekali hidang. Hahaahahaha...

Baju raya plak alhamdulillah tahun ni mak dah sihat dia yg beriye suh aku beli kain nak jahitkan baju aku. Hambiikkkk 5 psg terus! Dah siap ponnn. Jenuh aku menerai! Baju melayu Ee last year lepas je raya aku tempah 3 psg terus, haaaa kauuuu! So thn2 berikut tak la fening nak mikir. Cuma baju berjalan tu je nak beli sehelai dua. Yg kritikal skrg aku nak seluar JEANS baru sbb sudah londeh2 aku memakai nye!!

Thn ni dah tak de festive bonus since kami dah sign dgn Kenanga. So nan hado ye dek non! Lucky la aku berdikit guna duit bonus bulan April aritu so dpt la aku guna tuk sediakan duit raya thn ni. TAPI... Rase kosong je sbb terkenangkan raya ni arwah Nenek dah tak de... Mcm mana la agaknya raya kali ni eh? Takde lagi pipi untuk aku kucup di pagi syawal. :(
#sedihhibasebakdada

Hari ni 15 Ramadhan... Genap 5 thn pemergian arwah ABAH aku. AL-FATIHAH.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: