:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, March 15, 2012

Sabtu di Midvalley!

Sabtu lepas,aku laki bini pagi2 dah keluar. Aku ke Midvalley, dia ke Nilai for meeting. Aku whole day dah planned nak berjimba dgn kawan2 opis.  Patutnya ada Bowling Tournament anjuran Group of Company. Perghh semangat nak main. Kul 9am dah sampai MV. Game start kul 10am. Sampai2 terus breakfast kat Mc Donalds. Lepas breakfast berkumpul la kat Cosmic Bowl, Mid Valley. Ceh buang duit je bf kat Mekdi, sbb ada di sediakan breakfast. Lepas settle registration, semua dah siap pakai kasut, pilih bola bagai. Dalam kul 10 pagi urusetia bg sket kata2 aluan… “selamat pagi semua.. sebentar lagi kita akan mulakan permainan bowling kita. Sekiranya terdapat pertukaran para pemain, sila berhubung dgn pihak urusetia…”. Then senyappp… lampu terpadam! Aku plak “wahhh giler gempak siap surprised2 tutup2 lampu bagai”.
 Sekali…  rupanya black out !! puiiii. Satu Midvalley katanya.. sampai jem la kat luar tu sbb palang parking tak berfungsi. Lepas2 tu dah ok, but kat area Cosmic Bowl ngan tempat game masih blackout. At last.. lepas sejam setengah keep waiting, urusetia buat announcement bowling game ni tunda ke 11 April, cuti pertabalan nanti.
Mampu bergambar dalam gelap!
Posing kat GSC
Setelah pengumuman di buat, lantas kami terus beli tix citer “SEEFOOD”. Nasib ptg sebelumnya Sofea dah booking. Arill dgn Zue dtg tuk support bowling and lepas tu join tgk muvee bersama. So lepas amik ticket, terus g Food Junction for lunch. Aku makan chawanmushi je. Yg lain2 makan mknn Korea. Tgh2 makan, plan nak g RedBox The Garden plak. Sambil2 lunch aku call and book.
Kami berENAM jahanam beronok-ronok
 Muvee kul 1.15pm, abis dlm kul 3. So aku booked karok sessi 3-7mlm. Kalo tak jadik leh je cancel kan. Laki aku plak BBM ckp meeting dah abis, so bininya yg comel terus ckp “B, ayang tgh tgk movie ni, B g la mancing eh” cewahhhh baik ati eh bini dia? kehkehkehSEEFOOD Time!!

So menonton la kami movie buatan Malaysia” SeeFood” tu… malangnya, kami “tumpas” semasa menonton citer tu. Memula aku dulu yg Zzzz, pastu Sofea, then Liza, then Lyana.. berganti2 kami duk bgn tisur bgn tidur. Citer tu tak la buhsan… maybe sbb sabtu tu kami bgn awal and terkocoh2 nak g Midvalley, so ngantuk la agaknye kan? Dgn cuaca sejuknye lagi.. Cuma Zue and Arill je bersungguh menontonnya.. actually takde la boring sgt, Cuma pendapat aku 1st half tu bit slow la.. tp lepas tu dah ok. Takde la aku tidur sepanjang movie tu. Ape pun, SEEFOOD mmg best!
.
Abis je SEEFOOD, Arill ngan Zue pun balik, kami meneruskan aktiviti dgn melalak! Ke RedBox ler kiter! Elok la aku tgh ahri tu pun tak makan lagi, just mkn chawanmushi je. So balunnnn la makan. Amik pakej makan dan melalak from 3-7mlm, RM35++, Sofea ngan Liza untung la tunjuk student kan dpt RM24++ ajer. Maka bernyanyi dan bergumbira la kami2 semua.
Kul 4 my laki BBM ckp dah on the way ke kolam pancing kat Klang. Yihaaa! Bergumbira la sang bini! Puas kami melalak kali ni. Sampai serak2 suara! Budget2 kul 7 dah stop nyanyi, sekali kul 7.30malam pun masih boleh teruskan nyanyian!! Giler generous la RB Garden ni, kalo RB Plus nan hado, even ko masuk lambat, ko tetap kene berambus kul 7 malam!
Feeling sgt mak kau nih!
terasa macam rakan sebaya bila bersama mereka!
Hei Sofea, dah macam nenek Amir Khan!

No comments: