:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, March 8, 2012

Speechless Wednesday!


Salam u olss!


Semalam Rabu, dah masuk keje. Dah sihat tp kepala still ting tong lagi sket2. Selasa kan aku Mc. Masa aku tgh shopping kat KL Festival Mall si Lyana call tanya esok nak masak apa. Aku kan pelupa, org jarang amsuk dapur mmg la cenggini. Aku lupa yg Rabu adalah Pantry Day. So kene bwk masakan masing2 and kongsi2 makan. Those yg tak masak kene la beli lauk tambah like sayur, ulam and nasik. Aku just masak hati & pedal masak sambal cili api je. Tu pun elok je lepas rebus2 mendalah tu, mak aku ckp gas abis! Adoi nasib la sambal jenis mak aku dah siap2 masak tinggal nak campak2 je. So gigih aku masak dalam rice cooker subuh tadi.
So lauk semalam adalah sambal udang & petai oleh Lyana, aku lauk sambal cilia pi, yg lain lauk tunjuk kat food court bawah je iaitu Sambal tempe + kentang, ulam and sayur pucuk manis + labu. Korum makin bertambah, ahli asal ada 5-6 org je. Tapi semalam dah jadik 10 org! yang best tu, masa makan boss la lalu, manager2, head of department.. director pun duk jengan kami kat pantry. Huhuhu… malu. Bukan malu sbb menapau, malu kot tak ajak sekali. nak ajak mende, td kami makan pun sorang sikit! Tapi kenyang! Up plak ngan custard caramel instant caramel dari brand Amway. Tu pun laku!!

Sebelum makan tu aku dah tunggu lama. Aku bebel2 lagi “dah tau ada makan2 camni, sibuk nak pergi cuci rambut la haper. Esok2 macam tak boleh ke?”. Si Lyana pun kene marah. Sebab aku sorang2 panaskan lauk, buat air, kuarkan pinggan, susun makanan semua bagai. Sentap la mak kan!

 
Lepas makan… Tgh2 melayan caramel aku bebel2 kat Lyana and budak2 trainee ni. Sbb lepas makan semua blah. Sentap la mak di situ, kan nak gosip2. jeng jeng jeng…
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ada plak surprised!


It’s my birthday celebration! Speechless mak yuholsss! Ye la aku mcm syak2 je, tp mmg tak ketara sgt. Maklom la aku kan perasan lebey! Hahhahaha… rupanya.. adik-adik ku itew berlari2 ke Pavillion pergi beli kek! Huarghhh mak speechless okeh! Anyway, thanks korang!
3 Series dah yuholsss!!
Thanks my trainee. yg baju hitam tu Sofea, and yg bertudung merah si Liza

tiuppp! blur plak! gmbr guna tab ajer!
alollolooo suweetnyer manjer!
Laku karamel aku! licin kan Aril?
Lepas makan... kemas pantry yer!! tu  kat belakang tu Arill, dia la paling rajin cuci and kemas pantry. Takkan ko dah menyedap then suh kakak tea lady kemas kan?

Bless ada di kelilingi kawan2 yg baek hati!

No comments: