:: Mr & Mrs Ee ::

Wednesday, April 25, 2012

Sup Tulang Merah

SUP TULANG MERAH @ SINGAPORE

Alkisahnye semalam.. masa lunch. Arill and Zue makan KFC sehingga menjilat jarik! aku mkn nasi campur rase nye, then derang dtg makan KFC. takde la nak heran sgt. KFC je pon kan?

Malamnye.. sampai umah kul 7, cam biase terus dinner sambil tgk "Cinta Buat Emelda". korangk layan tak? best kan citer dia? Tapi tak la setragis citer "Tentang Dhia" yang super duper hebat tu. ok that's not a point here...

Malam dalam kul 9.30 camtu.. tetibe melintas ayam KFC (maybe time tu baru lepas iklan KFC yg terbaek dr ladang tu). Terus ke luar bilil, tgk2 dua org adik aku tgh melayan Ipad3. huh.. benda baru rajin la telek. eh tu bukan adik aku punya, tp uncle aku punya. dia order dari adik aku, adik aku keje Machines. terus aku ckp "Jom makan KFC nak?". semua ok tp kene tunggu uncle aku dtg amik Ipad3 dia.

Kul 11 kot baru kami turun g nak ke KFC 24jam kat Wangsa Maju. Sekali sampaiiiiii hampes! tutup for renovation! huarghhhh.... then decide makan kat Studio 5 Ampang Jaya. Motif sbb kat sini leh order Satey Zaini yg super sedap apatah lagi satey perut tembusu dia mmg terbaek lahhh!!

Sampai2 nampak derang dah kemas brg masuk Van. ye la dah 11 lebey time tuh. terus ke Studio 5 order food. Aku tatau nak order ape, nampak kat signboard dia "SUP TULANG SINGAPORE". terus order! sampai2... perghhh mengembek bau dia... tapi sedap punya pasal and rinduuuuuuu sgt kat Sup Tulang Merah ni, aku sesah jew... but mmg boleh tahan rasenye. Tapi nenek sedara aku kat Singapore buat lagiiii sodap!!
SUP TULANG MERAH aka SUP TULANG SINGAPORE
(credit to Mr Moon Berry via google)

Eh tetibe nak g Singapore! I'm coming in Juneeeee!! see ya!!

2 comments:

Papa-NtiQ said...

Hi AELLYNN...eh eh cakap pasal sup tulang merah nih....saya baru jer upload pics kat blog saya SEMALAM pasal makan sup tulang merah kat Singapore Beach Road Gardens. Sedapppp. Sup tulang merah nih femes di Singapore dan JB jer. Negeri2 lain tak sangat. Naper yek?
Nanti jenguk yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan, makan dan makan jer 100% tak der topik lain hehe kebanyakan nye di area JOHOR sebab maklum la orang JB tapi restoren2 tempat lain pun ada bila kebetulan saya bercuti jalan2 sana.
Jangan lupa follow yer blog saya TQ TQ TQ

Papa-NtiQ said...

Hi AELLYNN...eh eh cakap pasal sup tulang merah nih....saya baru jer upload pics kat blog saya SEMALAM pasal makan sup tulang merah kat Singapore Beach Road Gardens. Sedapppp. Sup tulang merah nih femes di Singapore dan JB jer. Negeri2 lain tak sangat. Naper yek?
Nanti jenguk yer blog saya kat www.blogmakanbest.blogspot.com topik pasal makan, makan dan makan jer 100% tak der topik lain hehe kebanyakan nye di area JOHOR sebab maklum la orang JB tapi restoren2 tempat lain pun ada bila kebetulan saya bercuti jalan2 sana.
Jangan lupa follow yer blog saya TQ TQ TQ