:: Mr & Mrs Ee ::

Wednesday, July 2, 2014

Segera!

As salam..

Semalam ujan lebat. Laki stuck kat jalan duta. Selalu 5:30 dah sampai rumah. Kul 6:15 dia whatsapp cakap masih kat Duke Duta. Adess aku mmg tak masak semalam untuk mak sebab makcik aku dah hantar lauk untuk mak. Cuma nasi je aku masak lebih sebab laki aku memang berbuka makan nasi.

Fikir punya fikir ... aih tak sempat g param ni kang. Apa binatang lam peti ais pon taderk sebab tak pegi pegi lagi beli barang.. Maka yang mudah lauk kegemaran semua je lah kan... laki cakap kalo hari hari lauk ni pon takpe. aihhh

Makan sambil.jeling laki kekdahnye. Konon lauk ni sampai ke sahur. takkan nak masak byk kali. Tak puas ati je laki aku tak dapat ratah lauk ni. kahhhh

Puding Roti

Semalam kemas kabinet dapor. Ya allah aku ni ada habit suka beli barang tak jarang masak or jarang guna. Baru ni ada orang dari Pusat zakat hantar sumbangan. Aku check ada brg yg dah expired. Kutip kasik buang jahhh. Ada 5 tjn susu cair yang expired bulan September, October and November. Lets la buat apa2 yang patut.

Itu lah cerita sahur dan berbuka semalam. Simple yet delicious (kata kauuuuu!!)


- Bubye -

1 comment:

nome said...

masyAllah sedapnya sambal kentang ikan bilis!!! good idea lah...nak buat la utk makan sahur...thanks beb! :D

puding roti mu sungguh menawan!