:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, January 3, 2015

Happy New Year 2015

As salam..

Selamat Tahun Baruuuuu 2015!

Alhamdulillah... kita sekarang berada di tahun baru. biarpun 2014 meninggalkan 1001 kenangan pahit dan kedukaan pada aku sekeluarga namun kita sebagai manusia haruslah akur dengan ketentuan ilahi. Sesunggguhnya dia tidak akan menduga umatnya di luar kemampuan seseorang. Nikmat menanti di sebalik setiap kedukaan.

Dugaan kesihatan aku di hujung tahun 2013 bagaikan sesuatu yang di luar jangkauan setiap orang sekeliling. Terbaring di katil selama beberapa minggu.. pakai pampers.. tak mampu urus diri.. ya allah, sesuatu yang aku rasa seperti insan yang tak berguna. Sebelum di uji... segala tugasan harian dan.tanggunggjawab pada keluarga terutama bonda tercinta aku galas. Bila di tarik sebuah nikmat aku rapuh.. tak daya melawan kehendak takdir.

Aku tau husband and arwah emak pilu dgn keadaan aku. Family jugak macam tu. Teringat kala bapa dan ibu saudara aku datang melawat aku di hospital. Keduanya  menangis sebak melihat keadaan aku. Sampaikan salah seorang pakcik aku jatuh sakit mengenangkan keadaan aku.

Alhamdulillah kini aku kembali sihat.. ya Allah terima kasih dia atas sisa semangat ini. Walau aku rapuh kala kehilangan bonda tercinta. Tapi demi suami.. adik adik.. dan saudara mara yang ingin aku kembali bersemangat, aku keep on positive walau pedih untuk teruskan.

InsyaAllah.. 12/1/2015 aku akan mula.bertugas semula. Mencari kekuatan ... mencari rezeki.. doakan aku kembali sihat. Kuat semangat.. tak terbayang macam.mana aku nak mulakan langkah mencari rezeki semula. Setahun 3 bulan aku cuti bekerja. Mampu ke aku??


Shopping di tahun baru.. memandangkan sekarang aku dah berimej baru.. amik mood sket la.. beli baju kerja baruu sehh

K lahh. Apa azam baru korang?
Asal tahun baru je berazam
Asal berazam je tahun baru!

No comments: