:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, April 21, 2011

Salahkan diri sendirik!

Ngeeee… pepagi dah hangin! Aku kan sejak pakai kete ni aku tak pernah buat sendiri keje2 seperti pam tayar kete, check air kete or isi air washer tuh. Tak tau nape la kan… dulu2 aku bertahun bwk kete iswara mak aku ok je. Sebulan sekali mesti check air kete, air bateri, washer, pump tayar, tu mende wajib laaa.. NOW! Kekonon dah berlaki nak manje la sgt kan?? Sampai ada sekali tu aku pump tayar kete, punya la menggelabah sampai tercampak cap tube bawah kete. Menggelupur aku cari cap tuh.


Hambekkk!! Pagi2 tadi aku rase dah 2 bulan tak check air kete. Ye la lately ni asik travel je and jalan hari2 jem sesado kan? Sbb jiran aku ada pesan yg kete KIA ni kene check air selalu. (uncle ni pakai kia carnival 10 thn dulu!). so ckp org2 tua kene la ikut kan? So aku jatuh level menggelabah gaban! Selama ni setiap 1hb aku akan pastikan laki aku check semua tu. Tapi dah 2 bulan lebih aku rase laki aku wat derk je. Mak takut hokey!! Ye la dia tak pakai kete ni boleh la dia ckp tak de apa2. dah ler dia keje nun kat penchala, kang ape2 tgh jalan aku risau tahap hover2 walaupon kete mak baru lagi.

Selalu dia check aku dok diam2 lam kete. Haaa... sebab hati tak sedap pepagi tadi aku try la nak buat sendiri. Ok memula bukak bonet. Eh bonet ke? Kahhh.. apa2 je la.. dah bukak, then aku carik stand tuh.. mak aih!! Mane celah plak stand mende alah ni.. sengal dah! So katup balik! Tepon laki aku.. TAK JAWAB!! Aih… try lagi bukak.. ok dah jumpa! Dah elok stand, nampak tube washer… ok, isi air washer. Done! Then aku carik tempat buh air… tak jumpa. Call lagi laki aku. TAK JAWAB! Aih.. naik hangen dah bini ko ni Ee! Yang aku nampak.. COOLEN! Ahh sudah.. takkan la coolen plak kan? Dah.. dah.. menggelabah la pepagi wat semak otak! Tutup bonet tu, berdesup g keje ngan air mata nak tumpah sbb laki aku tak jawab tepon tatkala bini dia cuba untuk buat sendiri! *emosi*

Semalam balik keje g pump minyak, nasib tau isi minyak. Hahhahaha… tgh2 pump baru aku pasan tayar belakang blah kiri dah botak abis! Grhhhh… tu la kan? Laki aku mmg wat derk je, aku plak harap laki buat semua. Ni ler padahnye… Moral of da story “belajar la handle kete sendiri”. Sekian.


No comments: