:: Mr & Mrs Ee ::

Wednesday, February 2, 2011

Cheese Cake

Gigih ok! Haiyaaa malam raya cina meh. Esok mau raya lorrrr.. Xin Nian Kuai Ler (tul ke ejaan aku tu?)

Balik tadi lepas dinner terus project baking. X confidence nk bako bako bako ni. B4 tis ada buat yg chilled punya. Kali ni try baking. Sbb senang aku aku geletis nk try and error. Hahahahah

Di sebabkan 1st time buat, lom kene ngan caranya... Maka report masakan ni adalah...

1. Rupa ada.. Leh tahan gorjes kek ni.. Haha
2. Filling half stoberi + half blueberry tp x marblekan
3. Base kureng butter. Pecah sket
4. TAK MANIS okeh!! *tawaqqqq*

Sbb apa x manis?? Pemberi resepi ni lupa tulis buh 150g gula!! Yg aku pon dah baking br teringattttt!! Tp sbb aku buh filling dlm tu ada ler rase maneh kalo ko kaut filling tu. Ngehhhhh

Tak pe2. Jgn salah kan pemberi resepi. Sbb dia pon maybe taip dlm kelam kabut ngan anak kecik 3 org. Skrg itu cheese kek bersemadi dlm peti ais. Esok aku bancuh filling tu, then nak makan kita buh atas tu eh. Lagi yummy! Yummy!

Tq to Yana Adam, share cheese cake yg mudah walaupun tanpa GULA! Wakakakak.. Nak tergelak aku. Eksaited punya pasal, sampai itu pon aku x leh nk pk logik. Wiken ada makan2 family aku buat lagi elok2 k. Layannnzzzz

Nite u olsss! (*___*)

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: