:: Mr & Mrs Ee ::

Sunday, June 26, 2011

Aku butuh waktu!

Salam hari minggu!

Apa aktiviti korang hari minggu ni? Aku baru je pas brunch. Ee dah keluar ke site. Aihhh.. Apa la nasib kami ni. Lately ni mcm tak cukup masa. Rase mcm tak pandai handle situation plak. Just go with da flow. T_T

Sekarang Ee tgh kejar nak siapkan project kat Nilai & Melaka. Lepas subuh dah keluar and balik midnight. Kadang dia g site lambat dlm kul 10 and balik kadang awal. Aku plak kadang keluar masa Ee tgh tidur lagi, and kadang Ee dah sampai rumah aku masih kat office. Sedih kan?

Aku rase bebanan keje lately ni mcm kronik je. Hari2 balik keje kul 9 baru smpi rumah. Ee balik pon kdg kami tak sempat bercakap. Smlm pon seharian aku kat office and Ee kat site. Kejab lg nak ke office jab sbb smlm aku tertinggal paperwork yg nak disiapkan tuk submit ke bos aku esok. Huarghhhhh..

Rindu zaman2 dolu2. Weekend je leh spend masa ngan Ee. Leh g shopping, makan2, movie bagai. Smlm balik keje, sama2 sampai rumah kul 6.30 terus aku ajak Ee g Curve. Tp sampai je aku dh tak larat nak jalan2 seret2 kaki je. Balik tu lam kete gak aku tertidur.

Sebenarnya aku tak suka keje mcm ni. Aku nak keje yg releks2 je. But Ee ckp sampai bila? Career path tu penting. Tp aku rase aku bukan la seorang nak kejarkan semua tu. Apa yg ada sekrg dh cukup. Aku tak mintak lebih dr yg ada skrg. Kalau la Ee accept offer and hijrah ke negara luar tu... Owh happynya! Ana boleh goyang inul la kat rumah. Bulan2 dpt gaji!

Haihhhhh.. Jgn mengeluh.. Bersyukurlah. At least aku masih bekerja, ada gaji tuk byr PTPTN, tuk bg duit pada mak, dan ada suami yg sediakan segala2nya. Alhamdulillah... Semoga di beri kekuatan dan di permudahkan segala urusan. Amin.

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: