:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, June 25, 2011

Singapore: Day 1 @ Activiti Malam


Makan malam kat Restu Muslim Restaurant. Chinese Food kat area Tempines, Kedai ni actually owner dia Zeera’s boify punya family biznes. (Zeera tu anak kawan abah tu ler).. ownernye yg tudung hitam kiri sekali. TQ aunty Salmah! masya’allah makanan sedap giler! Siakap sweet + sour, claypot Tofu, mixed veggie + abalone and yg paling terbaek Cereal butter Prawn. Makan sampai nak pengsan! Serius sedap. Rege jgn la Tanya, aku tak tau sbb org belanja.. Alhamdulillah.




:: Marina Barrage - Google ::


Then terus ke jalan2 ke area Marina. So mak lalu je la kat Marina Bay Sands tu. Terus ke garden @ Marina Barrage. Tempat ni garden atas bumbung satu bangunan. Sorry tak leh nak describe betul2 sbb dah tgh malam waktu tu. So tak Nampak ape bangunan tuh. Hahahha… tapi nak naik kat garden ni kene menapak sket la… dah la gelap gulita! Teraba-raba nak jalan!


The best part, amik gambar berlatar belakang kan Marina Bay Sands. Cantik tau! Sebenarnya dari atas nil eh Nampak “Singa yg kuorkan ayor kat mulut” tuh. Tapi sbb gelap, so Nampak yg ada je la..


Kat sini, org main layang2 gergagi berlampu kelip2. Penat leher mendongak! Angin malam mmg kuat kat atas ni, manyak shiok! So, masih tak dpt bergambar kat “singa kuor ayor” tu lagi… sian kami…


Mata dah terpisat2, maklom la kekenyangan! Kaki kepenatan mendaki ke Marina Barrage tuh. then next destinasi ke Mustafa Centre. Kalo g sini mmg tak sah kalo tak g sini. Tempat ni open 24hours. Mcm2 ada! Murah2! Sebelum Shopping, kita minum lagi! Kembung perut mak.


:: Mustafa Centre - Google ::

Di sebabkan aku kemas last minit, aku tertinggal suar tidur, so misi mencarik suar tidur Berjaya dgn hasilnya sehelai seluar aladin berharga S$16.90…. then aku beli perfume Anna Sui size medium S$55.00. Tapi aku geram esoknya aku g Vivo City, perfume paling besar tuh baru S$61.00... siap ada diskaun lagi 5% tuk yg tunjuk passport! huh!! grhhhhammmmmm okeh!


Actully nak shopping pinggan correlle. Sampai sana, bunga yg latest makcik and kazen aku dha pakai. So upset and aku ckp later on kuar bunga baru baru aku beli. So kul 2 balik rumah, mandi2 then Zzzzzz kul 4am!


Sedang tunggu uncle2 amik kete...

No comments: