:: Mr & Mrs Ee ::

Tuesday, June 28, 2011

Singapore: Day 3 - Jom balik!

Pagi2 lagi pakcik ameng dah kuar g keje. Aku dgr dia nak kuar tu, tp aku tak larat nak bangun kahhhh. Pehtu kul 8.30 makcik nora plak nak g keje abru aku bgn, kahhh biadap nyer tetamu. Well I we all dah biase. Aku lom lahir lagi dia dah bff ngan family aku and mase derang lom senang, derang pon tidur umah kami. Time tu berlapikkan tikar je . huhuhu.. abah ngan cik ameng plak kawan dr umur 10 thn. Time2 tu cik ameng selalu dtg KL naik keretapi sbb g umah sedara dia depan umah nenek aku. Tp dia lagi akrab dgn adik badik abah especially abah! Abah citer dulu kalo derang anta cik ameng balik kat KTM pehtu nanti nangis ramai2 salam peluk2. Hahahha kelakar kan? Baru2 ni masa kat Fb Cik Nora pesan “cik nora kenal mak abah alin since we all lom kawen, and now 30yrs kita berkawan walaupon abah dah takde. Cik Nora harap alyn leh teruskan relationship ni dgn Zeera (the only dotter) sampai ke anak cucu”. Sebak je aku time tu.. . ye la siapa sangka hubungan kekeluargaan dah berlangsung selama ni kan? Insya’allah.. Zeera pon aku dah anggap cam adik sendiri. Zeera sgt la manja walaupon garang! (macam ai jugerss auwwww)


Eh melalut plak! Takpe.. blog ni tempat meluah rase, bila baca leh kita kenang2 balik. So kul 11.30 baru turun. Zeera je ada kat rumah time tu. Balik tu kitorang singgah kedai ABC kat simpang depan nun. Kedai ni kedai borong. Giler babes nyer murah!! Cam nak beli kedai tu sekali. Sebelah kedai ABC ni ada salon tau. Sepatutnya sebelum balik aku dh plan ngan Zeera nak potong rambut, nak rebonding, nak kaler!! Sbb murah! Bygkan potong rambut S$2.80!! mana nak dpt murah camtu!! Zeera ckp dia kaler rambut baru S$20.00! ohhh mak terujessss!! Tapi dek kesuntukkan masa, so aku postpone la niat aku tu ke Oct nanti. Aku ada next trip another kazen kawen. Hehehhe..


Kali ni balik ikut TUAS 2nd link tu. Dekat sket. Alhamdulillah, LENGANG check point. Alhamdulillah, rezeki betul la perjalanan kami ni. Sepanjang pergi dan balik cuaca redup and hujan renyai2 manje je. Pehtu both check point kat Tambak and Tuas lengang! Sampai KL kul 5, terus g Jusco sbb nak potong rambut adik aku, pehtu mak aku suh aku potong rambut sekali.huh… penat + ngantuk. Maklom la cuaca cun sgt! Mata kuyu je. Apepon Happy sgt perjalanan kali ni, first time masuk Singapore 4 beranak since abah dah takde, 1st time masuk drive kete and happy la sbb dpt bwk mak and adik2 jalan. Malam tu call cik nora bg tau dah sampai, dia plak excited nak ajak g USS and Batam next trip. Inys’allah jumpa lagi next trip!

No comments: