:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, February 6, 2010

Bukan Rezeki Kami

Entry kali ni panjang sket.. take ur time to read. TQ


** gambar dr HP **

Salam semua,

L.a.m.a aku x hapdet blog ni kan. Ada ke yg sudi singgah lagi? Tetiba malam ni aku rajin nak duduk menaip.. haihh.. tgk blog bersawang ni rimas gak kan? kali ni aku menulis untuk titipkan sedikit kisah sedih. aku harap dgn luahan ni aku dapat kurang kan perasaan2 yg bersawang dalam hati aku ni.
H.a.r.i ni genap seminggu aku berpantang. Dalam n3 yg lepas aku sharekan cerita kegembiraan aku yg bakal menjadi ibu. Tp kali ni aku nk ceritakan kisah kesedihan selepas kegembiraan tersebut. aku "Keguguran" saat kandungan mecapai 3 bulan 1 minggu.
K.r.o.n.o.l.o.g.i:
R.a.b.u - aku kerja mcm biasa. Tp rase a bit stress la kat opis. x tau kenapa. tp sgt bosan dan penat melayan kerenah collegues2 aku tuh. tp serius aku rase stress sampai rase lunch hour tu aku nk g klinik amik mc. tp fikirkan kerja yg melambak aku tekad nak siapkan jugak. Hari tu pulak, entah berbelas kali aku bgn duduk bgn duduk sampai rase susah nak bernafas.. ptg aku balik tu, sampai kereta aku dah x larat, & tetiba rase sakit pinggang mcm org kene sengugut. aku drive sampai rumah & sampai je rumah aku demam... just rest kat rumah sbb x de org leh drive kete aku mlm tu..
K.h.a.m.i.s - feel better. aku just relax2 je kat rumah. mlm pas maghrib baru g klinik. nothing happen aku just ckp kat Dr. aku batuk je. then lepas tu kaur mkn, aku g ladies.. ada spot sket. then malam aku buang air ada cam sisa darah pulak. my dearie is on the way balik dr melaka. kul 1 am baru sampai umah. rest & zzzz.
J.u.m.a.a.t - g keje cam biase. aku tekad nak siapkan keje aku gak. tp sempat lagi tgh hari keluar g service kete semua tuh. tgh hari ada spot sket. aku ckp ngan hubby, mlm kang je la g jumpa doktor. then balik... Ee pulak ada urgent balik umah mak dia. aku rest relax cam biase. spot semua tuh dah x de. assume mcm x de ape. lagipon 2-3 hari aku batuk sampai terkencin2. mungkin sbb aku batuk je. so aku assume camtu je laa.. plan to see doktor esok harinyer...
S.a.b.t.u , 30 Jan 2010 - pagi tu aku bgn rase sengal2 kat ari-ari. then g buang air, dah ada tompok darah pulak.. di sebab kan pagi tu aku bersiap nk ke masjid tuk majlis nikah makcik aku, so aku ckp kat hubby kita g pas dia nikah je la.. kul 10 nak kuar umah aku rase sakit jugak la.. tp still leh tahan. aku drive hanta hubby g masjid, aku plak balik rumah nenek aku. ngan berjalan, ngan naik tangga tkt 2 lagi.. giler kentang aku kuat tahan sakit okeh!
11.30am majlis settle, terus zas ke klinik. Sampai klinik, aku sok sek ngan doktor, so berdasarkan cerita aku doctor ckp x yah scan, terus buat surat suruh aku g hospital je. aku mmg setuju sgt time tu... mintak ke spital Ampang je (nasib x mintak Selayang, kalo x mau aku tumpah darah depan kuil Bt. Caves!!). dgn baju kurung tu aku zas ke Emergency Hospital Ampang. Ajak balik singgah tukar baju my hubby refused.
S.a.m.p.a.i emergency, aku turun kete while hubby park kete.. mase aku berjalan nak ke kerusi tu kan.. tetiba rase "sumthing" turun.. lucky aku pki pad. so, aku x sure ape benda yg aku rase time tu.. sakit pulak dtg kejab2 je pon. then, Ee dtg bwk aku kat kaunter pendaftaran. dah settle, then derang tolak aku kat Wad Separa Kritikal.
K.a.t wad ni derang wat immediate treatment la.. mase derang mintak air kencing aku g toilet, aku buang air cam biase then aku usha toilet bowl tu by ketulan darah & panties + pas aku dah penuh ngan darah. then tunggu doktor sakit puan dtg tuk scan perot aku. Bila dia sampai, terus la dia seluk ok. senak aku jab.. (korek pki sumthing tuk kuarkan sisa2 dlm tu). lepas tu dia scan, ckp ada baki lagi dlm tu.. so... buat D&C la mlm tu jugak.
So, stop sini dulu ok. nanti aku continue cerita aku buat D&C okeh? bubye....

1 comment:

intandayani said...

takziah lynn..nway yan pun br gak miscarriage.20.12.11 ritu.sme la gak cam lynn dlm smggu kua drh sket pastu trs klua abis.sbnrnye doc da bg mc smggu tp degil gak xreti dok diam asik merayap.tp xpe la kte cube lg la ek...insyallah