:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, February 6, 2010

D&C

A.k.u pon x tau ape definisi D&C tu.. yg aku tau... "CUCI" je la.. korng pon paham2 je la kan eh.. hik hik hik... dgr Doktor ckp nak cuci.. mak serammm okeh. totally x leh nk byg camne kekdahnyer. ok meh sambung citer dr entry td. Kul 4ptg aku masuk wad. then kene posa, sbb mlm tu buat proses D&C tu la kan.. lucky time cuti, x ramai plak org. so, mm tu aku sorang je yg masuk OT.
P.u.k.u.l 7 mlm nurse dtg suh tukar baju. sbb ni 2nd time aku dah tau la kan.. semua kene tanggalkan & pakai baju yg derang kasik tu. then siap derang tolak aku g OT. sikit pon x rase takut. cuma aku blur je la... masuk je bilik OT tu.. mak aihhhh sejuk giler okeh. then doktor bius dtg bagi tau prosedur bius2 ni semua. So aku nk bius half body jer, x mo aku bius full.. kang aku x sedar kang.. padam terus lakkkkkk!!!!
T.h.e.n doctor bius inject kat belakang ni... kat dgn tulang belikat tuhh.. sakit ke tak?? aku x leh nk kata laa... sbb aku rase x la sakit mane pon. (ke aku jenis kuat tahan sakit??). then suh relaks sementara tunggu doktor. sejuk giler dlm tu sampai aku pakai 3 blanket! after 5 minit, kaki aku dah start kebas, berat okeh x leh angkat. then, ada sekor mamat ni dok pasang alat cam tempat nk bubuh kaki. ahhhhhh.. sudahhhhh!!! aku dah bygkan aku cam rupa "chicken roasted" okehhhh... then aku pandang blah kiri.. kelentang kelentung derang susun perlatan tu.. terus mak gegel okehhhh!! tp x takut cuma gigill!!! ok, otak aku jammed time tu!
D.o.c.t.o.r pon tibaaa.. jeng jeng jenggggg! so derang selak blanket tu sampai kat tiang penghadang depan aku so tutup pemandangan aku laa... kaki aku dah di naikkan kat atas tempat letak kaki tu la kan.. (korang imagine diam2 sudahhh). tu yg aku ckp aku dah rupe "Chicken Roasted" dah time tu... tak pon "Turkey Roasted" kan? kan? Malu mak okeh.. tp kene ler redah dan redha je laaa.. x kan nak simpan plak kan dlm perot nih.
M.a.s.a doktor buat tu kan... mmg la x rase saket. kata dah dibius cinta.. tp mase proses tu mmg "rase" la kene godek2 . rase ada benda gerak2 , tekan2 kat perot ko. ish.. ngeri kalo aku imagine.. entah tgn doktor ker, entah spatula ke, entah besi2 korek2 ker... aishhhhhhh.. takot sey. sbb aku sedar kan, elok gak.. sekejab je k. 5 minit je dia buat. then doktor blah.. Alahaiiii... x sempat aku nk feel trauma. hik hik hik!
So, dah settle la D&C tu... adeh.. aku ingat sakit la sgt. rupanyer x sakit okeh. alhamdulillah lepas abis bius tu langsung x de rase sakit ape pon. n pagi tu darah pon dah x de dah till now.

No comments: