:: Mr & Mrs Ee ::

Wednesday, November 9, 2011

8 hours a day!

Topik pagi ni kat Hot.fm pasal kerja melebihi 8 jam sehari. Tersenyum aku dgr tajuk ni. Why? Sbb aku penah lalui semua ni. Since December last year, aku take over some report dr my collegues due to few person left the company. Start aku take over report tu, setiap hari aku balik paling awal pukul 7.30mlm, paling lambat kul 9.00 malam.


Then lepas company merger and kita pindah duduk dalam satu office (dedulu lain bangunan, lain floor) makin busy. Sabtu ahad datang kerja, tak siap kene bawak balik and stay up lagi buat kerja sampai kul 2-3am kat rumah. Sampai balik rumah stress sgt! Best part aku tak pernah claim OT, meal allowance, parking and mileage(sabtu and ahad jeboleh)!! Busy sgt sampai tak sempat nak buat claim tu semua…. tsk tsk tsk! (sbb aku happy sgt kot sbb dpt bonus 3 bulan and naik gaji 2 kali tahun ni… Alhamdulillah)

Until la aku miscarriage kali ke 3! I was crying because salah satu musababnye sbb kesibukan kerja ni. Damn stress, tertekan, serabut! Takde life!! Dan di saat aku keguguran that time aku masih fikir kerja2 aku yg berlambak tu. Start dari situ aku try minimize kan masa aku kat office.

And now … Alhamdulillah, aku manage balik life aku sebab… sebab…

Some report aku dah musnahkan! Kahhhhhh… aku akdang tak paham some report yg boleh generate dalam system tapi ko susahkan hidup aku untuk key in manual. Hahhahahah… then some report dah di taken over dr bhgn operation. Alghamdulillah.. lega. Sbb aku bahagian client services nape perlu aku buat2 report tu kan? And sepatutnya aku kene focus servicing client and agent to fulfill their needs.

Makanyaa.. amatlah happy aku sekarang dtg 8.30am , balik 5.30… dan jam 6 aku dah bergolek2 atas katil tunggu Upin and Ipin! kahkahkahhhh


Happyyy sgt balik on time! and of coz la haku datang pasti ontimeeee!! weeeee

No comments: