:: Mr & Mrs Ee ::

Tuesday, November 1, 2011

P.a.V.L.o.V.a

Salam "1.11.11" u olsss!!


Lama kan blog aku ni ala2 bersawang segan2, bukan ape, awal bulan aritu bz giler, ni dah suam2 kuku pon malas gak nak hapdet. Hari ni dah 1hb, so kejab2 lagi mula lahhhh busyyyyyy!! so sebelum busy, meh ler aku naikkan cerita sket.


aku rase dah sebulan kot aku dok meroyan nak makan PAVLOVA. Dok la kebek blog Kak Nani Rostam, nak order jauh di Shah Alam. So dok google resepi, tapi cara tak tau,.ku gedik2 mintak laki bawak g Alexis, tapi ada je hal. tapi di suatu hari tu tak jadi ke Alexis Bangsar, so g Alexis GE Mall je sbb dkt. tapiiii... hampe! ee ajak g carik kat Ben's and The Apartment KLCC , aku dah tak kuasa sbb dah penat!


At last last week download kat Joy's of Baking cara wat Pavlova... ni ler hasilnyaaa!! meletops tak?? tapi aku buat lebar sgt, so jadik cetekkk je "merinque" nih. Hasilnya... luar rapuh, dalam nye supposed rase cam marshmallow, tp dh rase2 caramel chewy2 gitew! kahhhh....




Aku masih tak puas ati sbb tak rase PAVLOVA yg sebenar. kalau dah dpt rase sure la dah leh agak rupa and structure sebenar Pavlova ni kan? haihhh.. bila la nak merasa eh?PAVLOVa ni rase nye manisssss sgt!! dalam resepi buh 1 cawan gula, aku buh 1/2 cawan pon manis. but sgt balance dgn rase buah2 yg masam tuuuuuu. aummmm PAVLOVA!!


No comments: