:: Mr & Mrs Ee ::

Tuesday, January 31, 2012

Cerita Hari Selasa

Hari ni Selasa. subuh tadi hujan. Best je kan? Sambil membayangkan kalau la hari ni 1hb February Hari Wilayah... angan je la.. dah siap2 g je keje. *membayangkan alangkah nikmatnye tarik selimut balik*

Well kat ofis ni busy manjang. draft tuk Vietnam dah siap, kene punya kekuatan tuk hapload. grhhh... Tapi its good gaklah.. takde la melanguk tak de keje, tau2 busy2 tu dah siap semua keja. bukan kah itu suatu berita gembira?

Actually hari ni ada "Lion Dance". menunggu punya menunggu sampai meeting pun kene tunda. elok2 meeting start kul 10.30am kene tunda sehingga ketibaan "Lion Dance" yg akhirnya tiba di floor kami tkt 12 hampir jam 12 tgh hari!. hew hew hew...*perlu ke gelak camtu?*.

Ini Lion kat department aku. kene pusing semua sudut katanya. then kene kasik penampau ang pau! tapi department aku takde chinese? kene la akak bos kasik angpauuuuu

then aku g tgk dung dung cheng kat main entrance opis aku. ape ke jad laaaaa... Encek boss dah cam tukun kat sitew. 2 ekor lion ni tg kupas orange. semerbak bau orange tu. aku giler oranje! (pas ni pls la buat kenduri da selamat pulak ye!)
Lepas abis Lion Dance, kami ahli pantry g tapau. as agreed Lyana masak lemak cili api udang + sambal belacan power. perghhh!! sodap!! Aku suppose bawak sambal cili api terung. tapi biase la... impian tinggal kenangan.. kahhhh aku turun tapau kat food court bawah je. Terung 6 sambal keping and telur sambal 3 biji... tau tak berapa hengget? RM3.00 ajer! murah kan?
Tu dia si gadis berbaju merah yg masak lomak cili api meletop ni! Zue belanja nasik. tadi tapau nasik 5 bungkus + sayur + ulam total RM9 ajer! murah... bersyukur dgn penjimatan ini. Arill the only guy buat air asam boi, my trainee sorang abwak karipap, sorang lagi bwk ayam KFC. alhamdulillah.. rezeki hari ni....

Esok Hari Wilayah. aku cuti. tapi hubby takde di sisi, nak g Melaka pon tak syiok, sbb Ee masuk site kul 8 and abis keje lepas maghrib. aih.... buhsan ahhh!

Happy holiday tuk warga Wil. Persekutuan and Happy working warga2 negeri lain!

No comments: