:: Mr & Mrs Ee ::

Saturday, January 14, 2012

Gundah di hati

Salaam uolsss,

Baru sampai rumah. Hari ni aku kerja, department aku involved exhibition kt KL Convention Centre. Kul 6 ptg td abis. Sooooo penat but event adalah sukses! Alhamdulillah. Permulaan yg baik thn 2012. Start naik keje mmg almost everyday balik lambat. Byk projek and report nak di settlekan.

Dalam sibuk2 kt exhibition td, aku ada jawab call nombor dr luar Malaysia. Rupanya excollegues aku. Dia call dr Philippine. Call2 terus mintak aku bank in RM300. Tercengang2 aku kt tepon. Aku ni cepat kesian. Aku leh "iye" kan je... Aku ni close tak close sgt la dgn dia. Tp ms aku travel kt Kch dia ni la yg rajin layan aku jalan dgn anak2 bini dia sekali. Lama dah dia benti about 3 yrs lebih gak lah.

Dia ckp dia kt sana, nak balik KL (dia ni mmg asal and menetap di Kuching). Aku konpius jugak. Pastu dia kata nanti dia dtg KL jumpa aku and byr duit aku. NANTI BILA? Kalau betul ko leh je byr duit aku thru on9 kan? Then lepas the conversation dia SMS no maybank dia and mintak RM350! Huhuhu... Up lagik RM50!

Time tu terus aku ngadu kt kwn aku. Dia ckp dia pun penah pinjamkan duit, tp si polan ni tak byr. Me too! Dedulu dia selalu suh aku beli magazine mende tak kt Konikuniya KLCC tu. Aku ni berkejar la jalan kaki dr opis (Jalan Yap Kwan Seng) nak beli magazine dia. Ada la few months. At the end accumulate adalah dlm RM50 kot. Nan hado dia byr! So aku malas nak beriye. Nak mintak segan! Boleh gitew? Maklom la la level2 BESTFRIEND FOREVER! Harus segan di situ (Bila terlalu baik gini la caranya!).

And dia dok anta2 sms tanya dah bank in ke belum... Tsk tsk tsk! Terus hati rase tak best je wat keje. Hati tak tenang. Rase nak tlg, tp duit pun tak mengizinkan plus dia dh buat 'historical debts' dgn aku. Tak tolong rase ralat. Gundag gulana di buatnye.

Call Ee. Ee ckp cukup2 la tlg org. Nowadays org yg berhutang ni bukan semua jujur. Ee pun penah kena. Byk kali. Ada tu bangsa kulit muka tebal nak mati! Masa anak sulung nak lahir, pinjam duit beratus tp tak byr. Masa 2nd baby beriye call Ee berkali2 suh Ee dtg tgk baby dia. Ape jadahhhhhhhhh? Nak suh laki aku bear cost beranak bini kau? Kau menyedap projek usahasama ngan bini kau, laki aku plak tanggung bil bersalin bini kau? Geram kan?

Bila kwn kita mintak tolong, sebolehnya kita nak tolong. Kita di anggap kwn sejati okeh sbb sudi tlg kawan yg dlm kesusahan. Kau mampuuuu? Tapi bila part nak byr mcm2 alasan! Pastu pulak dah la tak byr hutang kita, kita dok menagih ni dah mcm pemintak sedekah je pulak! Kalau org dah tlg kau, kalau betul ko jujur and ikhlas ko leh je slow talk ckp ko byr ansur2 sebulan RM50 or RM100. Kira ko berusaha byr ansur2. Ini tidak... ko bagi 1001 alasan. Bila org marah, ko melenting2 mcm kan org yg tlg ko tu berhutang dgn kau! Pastu tukar no tepon la.. Tak jwab sms la.. Call tak jwab.. Remove fren kt FB.

Until now aku tak transfer. Niat nak bg half, tp hati berat nak bg. Tapi hati gundah gulana sgt nih... I hate this kind of feeeeeelingggggggggg!

Harap2 ada insan lain yg dah hulur bantuan pada dia. Hati sedih bercampur baur!! T_T

Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: