:: Mr & Mrs Ee ::

Monday, January 30, 2012

Vietnam: Day 2

Pagi bangun breakfast kat hotel. Not much leh makan. Melain kan roti dan buah! Boleh la kan lapik2 perut. So perjalanan hari ni di teruskan dgn ke "CU CHI TUNNELS"
Punya la ngantuk, aku ak sedar pun berapa jam perjalanan g sini, hahahhaha… sedar dah sampai kat tempat ni, diorang singgah kat tempat buat keropok tradisional sini.
RICE PAPER tajuk keropok ni.
Ala2 cam kita wat kapok ikan, ni diorang buat keopok dari beras ada campur black sesame, shrimp and so on la. Mak beli perisa yg ada shrimp. Dappp!!
Harus mak mendiva!
Depan kedai RICE PAPER

Perjalanan di teruskan ke Cu Chi Tunnels. Then sampai sini… amik gmbr la dulu kan? Pastuuuu!! Gambate!! Trip kali ni awesome! Kalau aku sempat wat research, KOMFEM aku tak mow join! Kahhhh aku kan lembik mana suka masuk2 hutan ni, kat dalam ni ada lah 2 jam ko! Tapi syiok gak sbb dulu penah tgk Farah AF2 pergi sini. So syiok gak la!!

 
CU CHI TUNNELS

Cu Chi where human knowledge has been enriched by experiencing an web-like tunnels system of more than 200km in length which used to be the shelters of guerrillas during the war against American troops.










Dari pintu atas tadi, leh kaur kat sini!




Kat dalam hutan ni semua bangsal rupa bentuk camni


Ubi yg di stimkan!
Layan ubi stim. ala2 askar dolu-dolu!

ubi yg diorangs team tu keluar asap kat luar bangsal tadi.



Abis dalam kul 12 camtu.. al kefanasan! Walaupun redup tp sbb ko terlebih eksesais maka
berpeluh gaban lah! Menggelupur naik bas berekon2!
KEDAI PAKAIAN MUSLIMAH HAJAH BASIROH

aku dah kefenatan!!

pompuan ni mmg berselera je naks hopping!
aku beli jubah je kat sini RM50!
Masya'Allah, ikan ni kalau kita beri salam mulut dia pun akan mengikut tuturan kita.

Lunch @ KEDAI MELAYU Four Season Restaurant

Kul 3 baru la makan tengah hari kat KEDAI MELAYU Four Season Restaurant. (sorry card aku tak sempat capai). Makanan kat sini sedap sgt!! Mmg terbaek!! Lps makan terus jalan depan sikit, g masjid solat jamak. Depan2 masjid ni byk restaurant halal. 





LACKER PRODUCT OF VIETNAM

Then dari sini kami pergi satu lagi seni dr Vietnam. Ape kenapa ntah… hahahha! Cantek2 ukirannye. LACKER namanyer… ada tunjuk proses pembuatan. Tidak la aku mengambil perhatian kerana sgt letih amsuk hutan pagi tuh. Mamai2 je, turun pon sbb nak berekon2! Tp mmg cantik2 kan? Kat sini mahal la regenye, tapi kat pasar benh tanh tu leh dapat takat besar2 pinggan leh je korang beli dalam 200,000 dong gitew.

Lepas tu jalan dan jalan lagi ke market BENH THAN plak. Tp ni yg dalam bangunan pulak. Dapat la beli Tshirt2 ngan souvenirs.







DINNER : KEDAI SHAMSUDIN

Then g makan kt Kedai Shamsudin plak. Huhhh kepenatan. Nak amkan pun tak de selera. Makan nasi ngan ikan goreng je.

Balik tu mandi2 rehat kejab, then nak g mengurut katanya. Then Si Malik arrange tukang urut, aku plak tak jadi nak urut mak kata takut salah urut! Urut badan 300,000 dong, Kak Tie laki bini urut kaki terkena 300,000 dong jugak! Giler mahal! Aku plak memula mmg nak repeat g downtown Benh Than tu , tp taxi tak mo plak anta, then dah dlm 100 langkah aku ckp kt mak tak larat dah. Sbb pergi market dah menapak, balik kang nak menapak. Kang aku meroyan kepenatan! Sudahnya balik hotel, berwhatapps ngan hubby then tidur. Lena giler aku lena! Kepenatan katanyaaaaaa!






hasil seni yg cantek!


























No comments: