:: Mr & Mrs Ee ::

Friday, December 24, 2010

Mandi Manda yukk!!

Aktiviti: Picnic Sampai Lebam
Lokasi: Port Dickson, N9
Ahad - 19 Dec 2010


Port Dickson!!! Here we Come!!


Aku lagi la lama x g pantai Teluk Kemang tu. dekat 20 thn kot. tp g PD tu selalu gak, g wedding. tp nak mandi manda memang nan hado. Kebetulan minggu tu adalah "Perang Dingin" lovely wife Encik Hariri. maka selalunya selepas perang akan jadik sejukkkk. kahhh. maka nyer jugak, ape yg aku kata, encek hubby kompem OK tanpa bantahan.


Eceli Jumaat tu balik keje mak aku ckp family Pak Tam ajak adik aku g PD. Terus aku terfikir ... alahai siannyer Pak Tam aku. dah la anak dia 4 org. nak bawak adik aku lagi. mesti sempit. Pehtu mak aku ckp lagi.. "kalo kita pergi pon best jugakkan?". aku terus ckap OK!! JOMM!! rase seronok plak nk g picnic. ye la dulu2 arwah abah aku x de kete, yg bawak arwah mak ngah aku la. tu pon mase kecik2. himpit2 je naik kete time tu. dah besar ni nan hado la.. kalo aku g sefamily kompen boring, x de kanak2.


Menu yg di bawak, meriah u olsssss!

Pak Tam nyer menu:
  • Nasi Lemak Kangkung lauk Paru/ Sotong
  • Sandwiches - sardine + telor
  • Kueh Lopes made by Jenniffer Lopez
  • Air Soda Bandung melethops!

Family aku nyer menu plak:

  • Mee Goreng (mcm2 binatang ada lam tu)
  • Nasi berlaukkan - Sayur campur & Ayam Masak Merah
  • Tid bits

Kanak2 Ribena + Kanak2 PURBA! (laki aku :P).
Ko tau, akim tu dr sampai, sampai nak balik pon dok main pasir je! ish budak ni! pehtu ckp "ayah marah akim main pasir kat umah, kat sini pasir x de taik kucing, leh la main puas2". eh, pandai je ko kan??

Cover sket la.. pagar ko x de ler Aizat!
Org yg paling bersemangat nak g piknik. kul 5 pagi dah bgn masak2 bagai. anak DARA dia tidur bagaikan Puteri Gunung Ledang! hahahah.. siyes.. mak aku yg paling happy. lepas2 masak, kaki dia bengkak. dalam kete melunjur je. mujur ada sorang je kanak2 ribena kat belakang.
Korang tgk mak aku sihat kan? alhamdulillah.. she's getting better. cery bery tu dah jarang kena. cuma part kaki bengkak tu je la.. slowly mak recover. tp alhamdulillah, much much better. Ni malam tadi siap ckp nak g piknik lagi, tp nk g ngan anak2 buah dia pulak. aku ok jer...!!

:: Laki Bini kebasahannn ::

AKu kan... rupanyer takut mandi laut!!! sungguh aku x sangka!! memula masuk tu kan, terjerit2 aku tau cam mangsa lemas. kahkahkah! Pegang tgn Ee x lepas2. pehtu mintak anta smapai darat. pehtu duk lepak je tgk. kene bahan ngan adik2 sedara aku. si Akim pom relek je ngan pelampung abg2 dia tolak sampai tgh! poyo tul aku neh!

pehtu 2nd time try balik turun, pakai pelampung. tu pon panik cam hape je. terjerit jerit .. "ayang lemas! ayang lemas" .. kahkahkah.. ada ke org pakai pelampung leh lemas!!! bengong tul!

Kali ke 3 try lagi. kali ni ok sket. tp dah elok pki pelampongm terus aku rase nak zzzz!! leh?? ntah ape2 je kan? tu pon panik lagi!!! terjerit2! ckp.. "b, kaki tak sampai dah. x jejak dah. tolong B!!! cepat B, air dah pasang!".. pehtu Ee gelak2kan aku.. "amende yg x jejak, baru paras pinggang la yangggg". hahahah rupanya aku gantung diri dalam air. kahkah.. adoiyai.. kecoh siot bini Ee ni.

yg laki aku lagi la... naik makan je pehtu turun balik, mengalahkan kanak2 ribena. dia la paling lama berendam, padahal lutut dia sakit sbb main futsal sehari sebelumnya tu. ye ye beli bola main bagai. melayan adik2 kazen aku. aku tgk dia betul2 happy! padahal yg main dgn dia tu dah kira pangkat anak dah.

Girang gumbira je aku kan? lepas mandi manda, makan tgh hari sblm balik. perghhh... hebat tul rasenyer! pas ni yuk BBQ ye pak tam! Ko tgk si Rais berbaju merah tu, muka cam ape je. x puas ati, nak mandi dan mandi lagi. dah la kulit ko terbakar cam family Linggam tikar sebalh nun. kahkahkah!!

Makan secara berjemaah! alhamdulillah... bekal semua lichinnnnnn. Nanti kita g lagi eh!! ajak ramai2 sket. buat BBQ best kannnn?

Happy Family!!

No comments: