:: Mr & Mrs Ee ::

Monday, January 17, 2011

Part 2: Misteri Room Service… kehhhh


“Room Service! Room Service!”
Aku terus nyahut kali ni… Ee pon terbgn dgr aku menyahut. Ngan muka basi, aku terus bukak pintu… Ada sorang mamat depan pintu. Terpisat2 aku nengok. “eh Zed Zaidi!” seyes muka mamat ni cam Zed Zaidi. Aku gosok2 mata ingat mimpi lagi ke kan? Takkan Zed Zaidi dtg buat Room Service kat bilik aku. Tettttt!! Kehkehkeh.

Staff:
Hi Good morning maam. My name is Rashid. Breakfast for both of you maam. We tried to call you so many time but no answered”

Aku: Oooooooooo. Ok. Thanks!

Malu seyhhhhh!! Shy2 cat + speechlessssss . bluwerkk!

Ceh poyo! Ngan muka basi, ngan laki aku terbungkang lagi.. Mamat tu redha je masuk serve bekpes lam bilik kitorang. Wahhh.. terus hati mak berbungeeeeee riang sbb Hotel ni kasik service camni. Maunye x camni? Sbb kitorang je yg stay sini mlm td, so dia tau la kami x turun bekpes. So mknn tu diorang anta ker ke bilik kan? Best2! Rejeki…. Menu: Nasi lemak Rendang Ayam, Sweet Pastry, Orange juice, Coffee & Tea. Menu yg simple, tp kenyang sgt2, alhamdulillah…

Makan di bawah sajork...
Ok dah kenyang.. siap2 nak pulang. itu saje business trip + cuti2 terkejut yang ringkas tuk weekend. mmg x sempat ke mana pon. sbb aku malas nk berjalan x tahan panas. Mase check out. Si Hussin Manager kat situ tanya la cam ne hotel tu... aku pon >>> Bilik ok, tp sbb baru lagi kan byk stain2 simen kat lantai & karpet, bilik lom sepenuhnya siap kan? sbb furniture pon x lengkap, tv pon x de siaran, coffee maker pon tadak, fridge pon lom sampai, ada lampu pon x abis pasang,.. bla.. bla.. bla..."
Staff: ok terima kasih. hotel ni official open dlm March or April nanti. Puan jgn serik la menginap di sini ye.
Aku: Oh tidak. akak ok je. bulan May akak dtg lagi yer.
Itu la penginapan kami ni Abadi Hotel. bukan la teruk sgt. just tak sangka yg hotel ni betul2 baru bukak. tot dah bukak with complete facilities and dah ada org stay. rupanya kami org yg ke 30 (berdasarkan receipt yg di terima) menginap di sinun. Luar jangkaan yg aku ngan hubby akan menginap di hotel ni di mana hanya kami saje yg check in mlm tu.. huahuahuaaaaa. Ada bran? Brannn laa.... sbb ok gak. cuma akan dtg maybe semua facilities dah lengkap... and kami akan dtg menginap disitu lagi... next, aku buh picca2, address & no, tepon hotel ni eh.

3 comments:

eLYies said...

bestnyaaaaaaa...makanan tu buat aku lapa..hish..asyik lapa je..hahaha

Mizz_Ila said...

hahahaha.. sekian pengalaman sy di hotel abadi. kenangan akan terpahat abadi di dalam hati.. hehe

A.I said...

FULAMAK! rezeki sungguh layanan 1st class gitu. bagus gak hotel tu ye :)