:: Mr & Mrs Ee ::

Thursday, January 6, 2011

ProSperiTY

Guruh di langit dah berdentum, Air di tempayan di curah

Haha… saje je nk berperibahasa. Ini citer last week. Maklom la bg pemilik2 ASB, kan dah umun awal2 dividen 7.50% dan bonus 1.25%. makanya… makanya…. Duit gaji aku bagi perabis, sbb nak enjoy duit ASB. Kahkahkah.. x dpt menahan duit bonus ASB tu, makanya segala kehendak dan keinginan harus di langsai segeraa!

Sepanjang minggu lepas, telah dip pau secara marabahaya.. eh, tak la.. ape salahnya treat family kita kan? Especially ibu kita. Lebih keberkatan. Seminggu lalu adalah semua di tanggung beres oleh anakanda terchenta.

Since mum dah beransur sihat, aku pon bwk la mak g makan McDonald. Skrg kan ada menu limited time PROSPERITY burger, harus tidak di lepaskan u olsss. Aku suka sgt burger nih. pehtu buh lagi black pepper atas tu,, perghh!!! Kompem pastu g jumpa Dr. Tan! Tp sedap x pe la kan…

Lepas makan, pow adik aku belanja Choco Top. Lepas pedas2, layan sweet2, sejuk2.. kasik lega.. Tapi dia ni kedekut cam tayar kete lembuuuu… at the end mum yg belanje, Sambil makan dok teringat memory mase aku kecik2. aku ckp kat mak, dulu2 g Mc’Donald kat Ampang Park, arwah abah aku mampu belanja aku ngan adik aku si Lan (time tu yg kecik ni lom ada) tu aiskrim Mc’D je. Tu pon dah cukup seronok. Tak pernah mintak makan kat dalam Mc’D tu walaupon aku suka sgt mainan2 happy meal Mc’D time tu. Tp masa tu aku x pernah mintak2. Seakan memahami yg family aku susah. Bukan susah macam mana, maksudnya byk lagi perbelanjaan yg perlu di dahulukan la. Maklom la time tu krisis kewangan ujung tahun 80’an . Tp mak cakap bless sgt sbb anak2 x meminta2. mcm tau parent x mampu.
Bila teringat, sedey kan? Ye la time tu kita kecik, tak paham mak pak kita ada duit ke tak. Seingat aku, kalo nk beli asikrim tu abah aku kasik duit syilling, time tu rege eskrim McD dlm 65sen. Tiap kali g Ampang Park, mesti makan kat food court (skrg dah jadik KFC). Nak pergi foodcourt tu kene lalu Mc’D ni, so selalu jelling je tgk Mc’D tu. Apepon, aku sempat gak belanja arwah abah aku mkn burger prosperity ni mase hayat dia dulu. Besarnyr nilai 65sen untuk abah aku melihat anak2 dia makan aiskrim time tu kan? Tapi x terbanding nilainya bila ada dia di samping kita. Al-fatihah.

5 comments:

Anonymous said...

sob sob ... tang last2 tu yg emo skit tu uhuhuhuuhhu

* aku xleh makan burger tu , gastrik beb .. kalau kwn2 makan , kongsi rs skit2 leh ler

Alyn Aellynn said...

aah.. aku baca pon nangis.. sambil menaip entry ni pon nangis gak

ayien78 said...

huhuhu..sebak baca statement ko mmg buat aku teringat pada insan2 yg telah pergi... nway.. no worries.. byk yg ko telah buat utk happykan dia sepjg dia masih hidup ...Insyallah..no regrets atleast

A.I said...

touching pulak aku :(

nome said...

al-fatihah tuk arwah abah ko...semoga rohnya dicucuri rahmat..amin