:: Mr & Mrs Ee ::

Friday, November 12, 2010

Mak Pesan...

Alhamdulillah, mak dah discharged mlm tadi kul 7.30mlm
Keadaan dia ok, cuma masih cery bery
Terima kasih yg mendoakan kesejahteraan mak.
-----------------------------------------------------
Salam Semua,
Pagi ni aku nk berkongsi rase. Hiba masih di dada, tangis masih bersisa... sob.. sob..
Jam 4.00am
Tetiba aku tersedar, aku nampak ma berdiri kat pintu bilik aku. dalam kesamaran aku tanya mak.
aku: kenapa mak?
mak: x de ape. saje tgk ko
aku: ooo... mak ok ke?
mak: baru je lepas g toilet. kul 3 tadi mak dah bgn berak2.
aku: ye ke? sakit perut lagi ke mak? ingat mak ok. mlm td kakak tgk mak tido lena je.
mak: a'ah lena tul tidur. mak rase macam mak nak mati je ni kakak
aku: (terus hibaa).. nape mak cakap camni?
mak: x de la.. mane la tau mak mati. mak nk cakap ngan ko kak.
aku: mak jgn ckp camni. kakak x kuat nk hadapi semua ni mak
mak: bukanla..mak imikain batik panjang, mak mimpi arwah pak long
aku: makjgn cakap camni. kakak nak ada mak, kakak syg mak. kakak ada mak je skrg ni.
mak: mak pesan .. ko jaga diri, jaga suami, jaga adik2, jaga semua mcm selalu kakak urus.
aku: mak jgn tinggalkan kakak. kakak x kuat mak. sian adik tu. kecik2 dh x de abah. kalo mak pergi.. sian adik makk..kitorang sayang mak. (time ni akudah nangis giler2)
mak: iye mak pon sayang anak2 mak. sbb tu mak ckp ngan kakak. sbb kaka je yg mak leh harap. adik2 tu bukan faham pon.
aku: mak kakak mntk maaf mak. kakak selalu buat mak marah. kakak syg mak!
mak: mak dah maafkan kakak. mak maafkan semua. mak bukan ape. kalo mak pergi. tu mak pesan siap2 ni.
aku: (dah nangis x leh nk becakap dah)
mak: ni mak pesan, klo mk x de nanti, tlg hajikan mak. kakak g g hajikan mak kat tabung haji. duit mak semua dah cukup.
sob... sob,.. sob,... sedey. aku x dpt bygkan..."kalaulah...."...
mak: mak naktidur ngan kau la kakak
aku: ye la mak. meh la tidur ngan kakak
aku x leh lelap mata... aku takut sgt "kalaulahhh".......
tp x tidur pon, sbb mak nk mkn. aku buatkan oats, buatkan susu, buatkan nestum, buatkan air nescafe cich roti... mak mkn sikit je. mak lapar sbb dia cirit birit sblm tu. pagi ni mak nk maka lontong. dah bg mak mkn kul 9 tadi. ni mak tgh tgk tv.
harap kwan2 di luar sana mendoakan kesihatan untuk mak aku. aku syg mak aku sgt2. kowang pon berbaktilah pada kedua ibu bapa sementara masih ada. ibu bapa kita tiada galang ganti. pergi dan x akan kembali....
Salam syahdu.

9 comments:

saveme_zero said...

huwaaaaaaaaaaaaaaaaa
moga mak kembali sihat seperti sedia kala

eLYies said...

huwaaaaaaaaaaaaa......nangis dah aku ni....sedih sangat ni..huhuhuhu..

so skang ko kena jaga elok2 mak ko..aku doakan mak ko cepat sembuh yer...

Mommy Prince said...

nangis terus aku baca.
aku pun akan lalui menda yg same.:( aku doakan semoga mak kau cepat sembuh dan semoga allah mempermudahkan segala urusan ..amin.. :(

Aellynn Darlene said...

tq korank.aku x au x kuat nk hadapi semua ni...

ILA HAFIZ said...

syahdunya..sebak hati aku membaca. aku pun sedih & rasa x kuat nak melepaskan org2 tersayang aku pegi. bila pkkan mati..aku pun takut nak mati. takut aku sempurna nak mengadap ilahi. apa la nasib aku di sana nanti :(

apa pun aku doakan mak ko sihat cepat & dia x susah hati.

Nur Syafawati said...

tersentuhnyer aku baca entry ko ni alyn.. :(
aku doakan semoga kesihatan mak ko beransur pulih..insyaallah..makcik kena kuat ye..ko pun kena extra kuat alyn..semoga korang sekeluarga boleh ceria mcm dulu lagi :)

Lyana said...

sedihnye aku alyn..

aku pun penah hadapi camni...

apepun aku doakan mak ko cepat sembuh..jage mak elok2 ye alyn....

Mama Herda said...

aku baru baca dialog per-1 mak ko aku dh nangis..huhuhu..sabar ye alynn..itu mknanya kita ank solehah..ibu kita sntiasa igtkn kita..

nome said...

aellyn..semoga ko tabah..aku x tau nak ckp apa lagi...berat mata memandang berat lg bahu memikul...aku sebak baca entry ko..aku mendoakan semoga mak ko sehat dan dipanjangkan umo...begitu juga ko dan semua ahli keluarga....